CROOKED SPIDER

LOGO REDESIGN | MERK IDENTITEIT | OVERALL BRANDING |

Lokale bierbrouwer Crooked Spider was klein begonnen, maar werd al snel een prijswinnende speler in de Nederlandse en Internationale speciaalbiermarkt. Dat betekende: serieuze groeiplannen!

Een crowdfunding traject werd ingezet. Voor de bijbehorende communicatie werd ik aangehaakt. Er waren op dat moment een paar fles-labels van de eerste batches. Maar het bier miste een echte identiteit. Dus werd het merk verder opgetuigd.

Het logo kreeg een update, en doet nu meer recht aan de tijd en aandacht die in het ontwikkelen van elk bier gestopt wordt.

Ook heeft het merk een uitgesproken payoff gekregen, die op een krachtige manier de mentaliteit van het merk neerzet en duidelijk maakt hoe elk Crooked Spider bier zich onderscheidt van andere craftbieren;

“Distinctly different & exciting flavours”

Andere visuele basiselementen voor alle communicatie zijn bepaald en bij verscheidene uitingen toegepast. Variërend van crowdfunding advertenties tot bakfiets en van Instagram post tot merchandise.

Crooked Spider is nu een volwaardig craftbier met eigen merk identiteit.

I.s.m.
Meersterbrouwer i.o. Niels Beekhuizen
@ Studio ’t Mannetje

TERUG